Missing Plug-in  جهازك لا يحتوي على برنامج مشاهدة الأفلام بجودة عالية HD
X

العودة   ..::ArabSeed::.. > القسم عام > المنتدي العام

موضوع مغلق

قديم منذ /02-04-2011, 02:36 AM   #71

نهر الحياة
Junior Member

نهر الحياة غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassan1626 مشاهدة المشاركة
اعتقونا بقى
كفايه تطبيل للبيه الى اسمه مبارك
انا بقالى اسبوع قاعد حرس امام عمارتى
كله بسبب الزباله الى اسمه حبيب العادلى
الى سحب الشرطه
الى بالمناسبه مبارك الى معينه طبعا
نتقابل بكره ان شاء الله
مع خبر

تنحى الرئيس محمد حسنى مبارك عن منصبه
ياعمنا مين قالك اننا بنطبله هو يعنى بيدينا فلوس الراجل ليه ايجابيات وليه سلبيات اى نعم سلبياته اكتر من ايجابياته بس عايزك تعرف انك فى عصره 30 سنة كنت بتنام وانت مطمئن البال مافيش خوف على نفسك وعيلتك واعتقد ديه ميزة كبيرة جدا جدا والميزة ديه هاتلاقيها موجودة فى مصر فقط دون باقى دول العام يعنى هاتقولى فى امريكا مثلا تقدر تمشى بالليل بعد الساعة 12:00 مساءاً دون اخذ احتياطاتك من سلاح او اى حاجة تحمى بيها نفسك ثم الراجل قالك انا هامشى بعد 7 شهور يعنى استنيته 30 سنة مش هاتقدر تستناه 7 شهور ناس غريبة مش عارف بتفكر ازاى؟

قديم منذ /02-04-2011, 02:42 AM   #72

نهر الحياة
Junior Member

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassan1626 مشاهدة المشاركة

حسبى الله ونعم الوكيل

سيدنا عمر خاف ان يسأل عن ناقه
اما انت يا ريسنا ذنب كل واحد مات او اساب فى رقابتك

ياعمنا الناس ديه كانت مؤمنة وكانت مثالية كما ان رعاياه كانوا قبيلى العدد مش اكثر من 80 ملليون شخص ثم هاتلى أى دولة انت بتاخدها هى المثل مثلا الصين او امريكا او اوروربا هلى مافيش فساد فى الدول ديه لازم تعرف اننا بشر لينا اخطاء لازم يكون لينا أخطاء اما زمن سيدنا عمر (رضى الله عنه) ده عصر لم ولن يتكرر مرة اخرى لان مافيش انسان مثالى فأرجو انك ماتعقدش المقارنة لان مافيش ولا هايبقى فيه مقارنة مابين اى شخص دلوقتى واى من الصحابة(رضى الله عنهم)

قديم منذ /02-04-2011, 02:44 AM   #73

إنسان عادي
Junior Member

إنسان عادي غير متواجد حالياً

كلامك واضح أخي نهر الحياة
ولكن هالصورة ظاهرة وأنتشرت بشكل كبير في الشبكة العنكبوتية و خاصة بين العالم العربي ،
يا أخي من كتر ما شفت فيديوهات بعيداً عن التلفاز فلست من رواده ولكن الأحداث أرغمتني للمشاهدة
ولكن مللت من أكاذيب الكثير و أصبحت في حيرة من أمري و لكن موضوع أخانا DoSh " محمد "
ترك لي المجال لوضع النقاط ع الحروف ومعرفة الحقيقة بشكل كامل دون تزوير وتحريف
بعتباره شاهداً بين الحضور و الفيديوهات دليل آخر ،
وفيديوهات تم تسجيلها عبر الجوال
من كل من عايش ما حدث و قام بتسجيل كل ما يحصل و لي رابط بنفس الآلية لسيارة أمن تدهس مجموعة من الشباب بشكل لا يصدق
وكأنهم محتلين اعتصبوه الأرض ، وبخصوص كلامك إنهم غير مصريين فأنا ما بعرف وممكن مفيش شي بعيد
ولكن السؤال يلي بطرح نفسه يا أخي كيف دخلوه السيارة ومين يلي سمح إلهم بتولي قيادتها ؟
أكيد بتعرف الإجابة و غيرنا عارف الإجابة ..

وبعيد وبكرر و بتمنى من ربنا يحقن الدماء و يقدم للشعب يلي فيه خير و صلاح للوطن والمواطن المغلوب على أمره ..

قديم منذ /02-04-2011, 03:02 AM   #74

نهر الحياة
Junior Member

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إنسان عادي مشاهدة المشاركة

كلامك واضح أخي نهر الحياة
ولكن هالصورة ظاهرة وأنتشرت بشكل كبير في الشبكة العنكبوتية و خاصة بين العالم العربي ،
يا أخي من كتر ما شفت فيديوهات بعيداً عن التلفاز فلست من رواده ولكن الأحداث أرغمتني للمشاهدة
ولكن مللت من أكاذيب الكثير و أصبحت في حيرة من أمري و لكن موضوع أخانا dosh " محمد "
ترك لي المجال لوضع النقاط ع الحروف ومعرفة الحقيقة بشكل كامل دون تزوير وتحريف
بعتباره شاهداً بين الحضور و الفيديوهات دليل آخر ،
وفيديوهات تم تسجيلها عبر الجوال
من كل من عايش ما حدث و قام بتسجيل كل ما يحصل و لي رابط بنفس الآلية لسيارة أمن تدهس مجموعة من الشباب بشكل لا يصدق
وكأنهم محتلين اعتصبوه الأرض ، وبخصوص كلامك إنهم غير مصريين فأنا ما بعرف وممكن مفيش شي بعيد
ولكن السؤال يلي بطرح نفسه يا أخي كيف دخلوه السيارة ومين يلي سمح إلهم بتولي قيادتها ؟
أكيد بتعرف الإجابة و غيرنا عارف الإجابة ..

وبعيد وبكرر و بتمنى من ربنا يحقن الدماء و يقدم للشعب يلي فيه خير و صلاح للوطن والمواطن المغلوب على أمره ..
انا معاك انه لازم يتم التحقيق فى هذا الشأن لأنه لازم ناخد بطار شهداء الثورة ايا كانوا مصريين او اجانب حتى لو الريس نفسه لازم يتعاقبوا وعشان نعرفهم النائب عمر سليمان وعد بالتحقيق حاليا فى هذه الاحداث بس ازاى نحقق ولا نعدل دستور ولا نحل مجلس الشعب وناس لسه مابطلتش مش عايزة تخلص مظاهرات مطهقين علينا عيشتنا كل شوية نسمع خبر وحش ده مات منهم عدد كذا ده فيهم اجانب واخوان مسلمين مش عارفين نخلص من الكابوس اللى اسمه ميدان التحرير

قديم منذ /02-04-2011, 03:08 AM   #75

إنسان عادي
Junior Member

ربنا يحقن الدماء أخي نهر الحياة و الله الواحد قلبه صار يتقطع ويوجعه من يلي بحصل
فما باليد غير الدعاء وربنا ينزل بمعجزة من عنده لحل كل شي بدون اي مشاكل
بكفي .... بكفي بجد يلي حصل وربنا يعطي الشعب مطلبه ويحققوه مرادهم دون مشاكل

قديم منذ /02-04-2011, 03:11 AM   #76

™TopAshraf
Quiet Man

™TopAshraf غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إنسان عادي مشاهدة المشاركة

شوف هالصورة أخي
و الباقي ممنوع لذوي القلوب الضعيفة - نصيحة يلي ما بتحمل ما يتجرأ ويشوفها -
بس أنتا خاصة أخي topashrf

لازم تشوفها وتحملنا بالصورة - يمكن تحكي العتب من الراجل مكنش بسمع زمور السيارة !

اللهم أحقن دماء المسلمين في كل مكان و أجعلهم على يد رجل واحد وكلمة واحدة ..

وفي الخِتام أترك بين يديك آيات لكل من يُدافع عن باطل

الصوره دى باين اوى انها متفبكره بالفوتوشوب وشكلها اصلا مش منطقى (مش محتاجه كلام)

وشفتها قبل كده

والمفروض بقى ان العربيه اللى باينه فى الصوره دى عربية امن مركزى

وخد عندك بقى اللى فبرك الصوره دى ماخدش باله ان العربيه اللى حاططها دى تبقى مقطوره مش عربية امن مركزى

لان مش ده شكل العجل بتاع عربية الامن المركزى (انا عارفه كويس)

قديم منذ /02-04-2011, 03:16 AM   #77

إنسان عادي
Junior Member

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة topashrf مشاهدة المشاركة
الصوره دى باين اوى انها متفبكره بالفوتوشوب وشكلها اصلا مش منطقى (مش محتاجه كلام)

وشفتها قبل كده

والمفروض بقى ان العربيه اللى باينه فى الصوره دى عربية امن مركزى

وخد عندك بقى اللى فبرك الصوره دى ماخدش باله ان العربيه اللى حاططها دى تبقى مقطوره مش عربية امن مركزى

لان مش ده شكل العجل بتاع عربية الامن المركزى (انا عارفه كويس)
كويس إنها متفبركة علشان قبل الفيديو كان اعمى ودلوقت متفبركة و العجل حسب خبرتك مش هوا ،
يا أخي الله يرضا عنك تحس بالشعب و الناس المغلوب على أمرهم وكيف حياتهم
و خلي كلامك بينك وبين نفسك لأن كل كلمة راح يكون لينا فيها وقفة و موعد للمحاسبة عليها يوم الحَشررررررر
أنا ولا أنتا كلنا راح نتحاسب وما في مفر فرجاء تكون بالصف يلي هدفه حقن دماء الشعب
لأن يلي بحصل لا يحتمل ..

قديم منذ /02-04-2011, 04:16 AM   #78

™Black
.. The SaD Clown ..

™Black غير متواجد حالياً

المكان : Dark Circus

انا ضد النظام وعاااااارف كويس مدي الفساد اللى محيط بينا من حكومه مبارك
وانا نفسي كنت في القاهره وشوفت الخراب اللى حصل وشوفت مشاهد صعبه جدآ في مدينة نصر
طيب في بنها !! كنا ماشيين في مظاهره حوالي 300 واحد بس !!!
يعني لو إتلم علينا إتنين عساكر أمن هيفرقونا
ومع ذلك فجأه وإحنا ماشيين عند المحطه لقينا العساكر والظباط بتوع إشاره المرور إختفووووووووو
والبلطجيه بدأوا يخشوا مابينا وأول ماوصلنا لمبني المحافظه قعدوا يحدفوا بالطوب وولعوا في العربيات وإحنا عمالين نقول سلميه سلميه
اللى مستغربله لييييييييه الظباط والأمن مشيوا ده إحنا والله ماعدينا الـ 300 واحد يعني مش ذي اللى في ميدان التحرير ولا الأماكن دي
وياما عملنا مظاهرات قبل كده وكنا بأعداد ضخمممه اكبر من كده بكتير وكانوا بيقفولنا
لا والبلطجيه كانوا منظيمن جدآآآآ ولا ظباط الجيش .. فجأه لقيناهم طلعوا من وسطنا جررري على المحافظه وعلى محلات الصاغه خربوا البلد

ومع كل اللى فات ده وكل الفسااااد اللى شايفينه حوالينا لازم برده نحكم عقلنا شوووويه
يا جماعه لو مبارك ساب البلد دلوقتي هتخرب وهينط على كرسي الحكم أصحاب المصالح الشخصيه أمثال البرادعي والأخوان وأيمن نور وغيرهم
فـ عشان مصــر والله مش عشان أي حد تاني عشان نحافظ على أمانها الفتره دي بلاش ننزل مظاهرات يوم الجمعه
وكلها كام شهر والرئاسه هتتنقل بشكل سلمي وإحنا اللى هنختار رئيسنا بنفسنا بدل ما حد يستغل الموقف ويركبنا وإحنا مش حاسين

فأرجوكم يا جماعه والله لأمن مصر الكام شهر دول بدل ماتتخرب ونلاقي اللى أسوء من مبارك بلالالالاش مظاهرات تاني
وكده كده الحكومه هتتغير هتتغير ..
نشيييييل الأذي على راسنا ونتحمل بس الفتره دي عشان نحافظ على أمن البلد دي ..

قديم منذ /02-04-2011, 04:43 AM   #79

youseme
Junior Member

youseme غير متواجد حالياً

حرام عليكم يا اهل مصر اذا كان اي انسان اخطاء في حياته اليس هناك شيئ من الغفران
الا تعلمون ماللذي يحاط ويحاك بكم من مؤامرات ودسائس من حولكم اقليميا ودوليا تريدون اسقاط فوري للنظام وانهيار كامل لكل مرافق ومؤسسات الدولة ستندموا على كل دقيقة عناد اضعتموها انظروا حال العراق على الاقل دعوه يرتب انتقال السلطه بسلاسه وسلم وبعدها انتم احرار من تختارونه قائدا لكم فوالله ان رئيسكم ومن يسير وطنكم هذه الايام لأدرى منكم بما هو صالح وخير لوطنكم الكل يعلم بأنه لا بد من رحيل رئيسكم ورحيل الجميع ولكن لا تنسوا ان يكون رحيله بكل عز وكرامه تشرف مصر يا اهل مصر والا سيلحق بكم العار مدى التاريخ ونحن نرى ان رئيسكم كلامة الاخير صادق بكل كلمة فالها ووعد بها ولا تنسوا انه خدم وطنه الذي هو وطنكم طيلة 62 عام حرام عليكم واتقوا االله في انفسكم
انا لا اقول لكم كلام خطب ولكن هذا ما نشعر به هنا في اليمن ونحن بعيدين عنكم فحافظوا على مصر يامصريين ولا تصغوا لدعاة الفتن فالكل متربص بكم
ان كنتم تريدون فوضي .. فقد حققتوها

إن كنتم تريدون تغيير .. فقد غيرتوها

إن كنتم تريدون الرئيس .. فهو معكم حتي نهايه الفتره

إن كنتم لا تريدون الرئيس .. فقال لن يرشح نفسه مره اخري

إن كنتم تريدون النهضه .. فقد حان الوقت لتساعدوا بعضكم ..لتنهضوا مره أخري

إن كنتم تتظاهرون بدون هدف .. فالمصيبه أعظم و و و...............................

محمد لطفي - اليمن

قديم منذ /02-04-2011, 06:20 AM   #80

Doo$H
Power Seeder

Doo$H غير متواجد حالياً

انتهى الكلام ..
الى كل لسان يقول مبارك ... اغلق فمك ..
من قتل وخرب وخان وطنة وشعبة لا يستحق الرحمة او الشفقة
ليس منكم من رأى شخصا مضروب " خرطوش حى " فى بطنة وتصبح بطنة بالكامل خارج جسدة وحملة على يدة فى منظر تقشعر له الابدان وتفطر له القلوب ..
وهو فى الفاظة الاخيرة .. وانا اعرف انه سيموت وانى لن استطيع معالجتة .. يقول لي متناسيا كل شئ متناسيا انه على وشك الموت..
" انا مايكل يا دكتور .. احنا كمان معاكم "
لم استطع ان امسك نفسى عن البكاء وقولت له " اكبر شرف فى حياتى انى كنت واقف جمبك "
لن تذهب دمائه هو وغيرة من الشهداء هدراً
الى كل فم ينطق باسم هذا النظام .. اخرس وإلا قطعت لسانك
تحية الى كل مسيحى وكل مسلم وكل شهيد .. لن انساكم ابداً

موضوع مغلق