Missing Plug-in  جهازك لا يحتوي على برنامج مشاهدة الأفلام بجودة عالية HD
X

العودة   ..::ArabSeed::.. > القسم عام > المنتدي العام

موضوع مغلق

قديم منذ /02-03-2011, 09:11 PM   #11

lames
Power Seeder

الصورة الرمزية lames

lames غير متواجد حالياً

ربنا ينصر الحق و يهدى المصرييين وينصر الشباب المصريين الى بجد اثبتو انهم رجال بيحبوا بلدهم بجد وشباب عندها وعى لمستقبلها وحياتها مش شباب تافهة عايشة يومها وخلاص
والله يرحم شهدائنا بجد والله قلبى بيتقطع على الشباب والناس الى راحو فى لمح البصر وللاسف بايد حكومتهم
انا اخواتى كانو موجودين والله بيحكولى مش تصدق اننا فى مصر كاننا فى فلسطين فى العراق مش فى بلدنا
انا مع الشباب اننا نقول رائينا ونتظاهر لغاية ما نتسمع ونحقق الى عاوزينة بس التخريب لا
هى فعلا المظاهرات بدات من غير قيادة اى حد بس دخل معاها عناصر للتخريب
عندنا حرقوا امن الدولة والحزب الوطنى واقسام الشرطة والمحكمة بس كدة خراب لبلدنا وكدة غلط
مع انى مش مع انهم يحرقوا وكدة بس لما خربوا الاماكن دية لقوا فساد كبير جداااا لقوا سيدة محبوسة فى صندوق
وبيسمعوا اصوات ناس من تحت الارض بس للاسف مش عارفين يخرجوهم ازاى مش لقين الباب (فى امن الدولة )والله كاننا فى افلام بس دة واقع بجد والله
يااااارب احرس شبابنا يارب احميهم يااااااااارب
ربنا ينصر الحق ويهدى الشباب ويهد الزعماء المفسدين

التوقيع

قديم منذ /02-03-2011, 09:19 PM   #12

Caiser
Don't Say Aword

الصورة الرمزية Caiser

Caiser غير متواجد حالياً

المكان : ام الدنيا

اقتباس:
والازمه دى متفشيه فى مصر من زمان بالدرجه اللى مينفعش تتحل فى 30 سنه حتى
انت عارف انك حبيبي
بس معلش بقي لازم ارد عليك في الجزء الملفت اوي ده ؟؟
اومال نفضل كام سنه ؟؟
100 سنه مثلا ؟؟ عشان نتصلح والوضع يبقي كويس
وبالنسبه للزياده السكانيه انا معاك اه احنا كتير
طب شوف الصين المليار وربع دول عايشين ازاي
وازاي الحكومه بتشجعهم وتخليهم يشتغلوا وتوفرلهم كده
شوف الافلام اي حد بيفرش في اي مكان ويبيع اي حاجه
انما هنا لا ازاي مفيش شغل اولا .. افتح محل ماشي عليك ضرايب وفلوس تخليك تولع في نفسك
غير انك لازم ترش عالناس المسئوله عشان يبقي ليك فرصه تشتغل
الكلام كتير اوي وشويه وباك مره اخري

التوقيع

قديم منذ /02-03-2011, 09:20 PM   #13

Doo$H
Power Seeder

Doo$H غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة topashrf مشاهدة المشاركة
مفيش حد يا جماعه سكت عن حقه بدليل ان الناس اتظاهرت ومطالبها اتنفذت

وبعدين المفروض لما نتكلم عن البطاله والتعليم والصحه وغيره

المفروض مننساش ان فى حاجه اسمها (زياده سكانيه) بتلقى بظلالها على ده كله

والازمه دى متفشيه فى مصر من زمان بالدرجه اللى مينفعش تتحل فى 30 سنه حتى

واحنا حالنا احسن من ناس دول كتير ضايعه

والرئيس وفر الاجواء السياسيه المناسبه عشان ده يتم ونجح فى كده (لان من غير اجواء مناسبه مش هيبقى نمو اقتصادى)

مفيش حد هينسى ثورة الشباب بس لما نقول شباب فاحنا نقصد شباب يوم 25 مش الناس اللى قاعده دلوقتى منشفه دماغها ومش عاوزه تمشى او الناس اللى كانت يوم 25 ولسه برده قاعده فى ميدان التحرير

الناس هى الى اتسببت فى خسائر الدوله اكتر من 70 مليار جنيه

ضرب موسم السياحه وهروب السياح

ضرب سوق البورصه اللى مشغله البلد

وهتسبب فى غلاء لجميع السلع غير متوقع وهتسبب فى تاخير رواتب الموظفين الغلابه اللى ملهمش اى زنب

وفوق ده كله انحطاط هيبة الدوله وشماته الدول الخارجيه ووسائل الاعلام فينا

عاوزين البلد تخسر ايه اكتر من اللى خسرتوا (ولا انتوا مش هترتاحوا الا لما البلد تضيع تماما بمعنى الكلمه)

وساعتها تبقى نهاية حضاره عمرها اكتر من 7000 سنه فى اسبوع واحد بس
بص .. طالما انت مش قد انك تخرج فى الشارع مع الناس اللى بتموت كل يوم ..
يبقى اقعد فى البيت وخلاص وسيب الرجاله تنضف البلد .. بلاش بقى تقعد تقول ثورة وشباب وانت لا خرجت فى ثورة ولا شوفت شباب بتموت قدامك
وعلى فكرة .. (زنب) بتتكتب كده(ذنب)

قديم منذ /02-03-2011, 09:25 PM   #14

semba007
Junior Member

الصورة الرمزية semba007

semba007 غير متواجد حالياً

اهلا يارجالة الوطن يامن طلمتمونا اكثر من النظام
الها بكم يا من ابكيتم امهاتنا وابائنا واخواتنا
اهلا بكم يا من ارهبتمونا
انتم من سيذكركم التاريخ بأنكم من حررتم الوطن باغراقة فى بحر من الغضب والهمجية
اهلا بكم ومرحا بالفتنة التى ينتقل الان المسلم لكى يقتل المسلم ويقتل المسيحى دون علم
اهلا بكم
والله ان الدموع ليس لها اى مكان انى اخاف ان البس لبس الفتنة وانزل الى الشارع لكى اقاتل الى جنب طرف وانصر طرف على طرف
فأقتل او اجرع او اشارك فى فتنة تأكل الاخضر واليابس

فأهلا بالحرية المصحوبة بالفتنة واهلا بالخراب واهلا يا بدموعك يا امى

قديم منذ /02-03-2011, 09:25 PM   #15

كاسترووو
Banned

كاسترووو غير متواجد حالياً

ف البداية تحية للشهداء اللى توفوا ف المظاهرات دى وبجد انا ارفع القبعة لكل شاب ف مصر
ومعاك يامحمد ف كلامك دة بس ليا تعليق مهما :
انا الحمد لله من يوم 25 وانا عامل تغطية على كل القنوات عربية ومصرية وغير عربية (CNN.BBc)
المظاهرات كانت لغايط يوم الاتنين ماشية تمام وكانوا شباب 25 لما الرئيس اعلن ليلة يوم الاتنين الدنيا انفضت وشباب 25 مشيوا اللى بقة منهم مش مصريين ناس محرضين وبالمناسبة انتوا شفتوا طبعا البنت بتاعة قناة المحور اللى كشفت كل حاجة من اول يوم التلات وبيعرضوها بالمستندات دلوقت على قناة المحور كلامك كلوا يامحمد منصب على اللى حصل يوم الجمعة يوم الاتنين محدش اتلمس منوا شعرة عشان اكون على حق والمفروض اللى حصل يوم الجمعة يتحاسبوا علية بس بعد يوم الاتنين ناس تانية غير الشباب ودلوقتى صدر قرار بايقاف احمد عز وتجميد الارصدة ف البنوك وبدأو يحققوا مع المرتشين بدأو فعلا يحققوا وعلى فكرة دلوقتى المذيعة (هناء سمرى) مستضيفة ناس من جوا الميدان نائب الرئيس اسمعوا قالوا اية ...بس بردوا هقول رحم الله الشهداء وادخلهم فسيح جناتة وربنا يهدى المصريين ويسترها معاهم مع المحافظة على شعار (كفاية فتنة ..كفاية تخريب ) .

قديم منذ /02-03-2011, 09:25 PM   #16

乂事NaRN!a事乂
Tһe Pr!nćèśś

الصورة الرمزية 乂事NaRN!a事乂

乂事NaRN!a事乂 غير متواجد حالياً

المكان : ●ҳ̸Ҳ̸ҳ Far Away ҳ̸Ҳ̸ҳ●

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lames مشاهدة المشاركة
ربنا ينصر الحق و يهدى المصرييين وينصر الشباب المصريين الى بجد اثبتو انهم رجال بيحبوا بلدهم بجد وشباب عندها وعى لمستقبلها وحياتها مش شباب تافهة عايشة يومها وخلاص
والله يرحم شهدائنا بجد والله قلبى بيتقطع على الشباب والناس الى راحو فى لمح البصر وللاسف بايد حكومتهم
انا اخواتى كانو موجودين والله بيحكولى مش تصدق اننا فى مصر كاننا فى فلسطين فى العراق مش فى بلدنا
انا مع الشباب اننا نقول رائينا ونتظاهر لغاية ما نتسمع ونحقق الى عاوزينة بس التخريب لا
هى فعلا المظاهرات بدات من غير قيادة اى حد بس دخل معاها عناصر للتخريب
عندنا حرقوا امن الدولة والحزب الوطنى واقسام الشرطة والمحكمة بس كدة خراب لبلدنا وكدة غلط
مع انى مش مع انهم يحرقوا وكدة بس لما خربوا الاماكن دية لقوا فساد كبير جداااا لقوا سيدة محبوسة فى صندوق
وبيسمعوا اصوات ناس من تحت الارض بس للاسف مش عارفين يخرجوهم ازاى مش لقين الباب (فى امن الدولة )والله كاننا فى افلام بس دة واقع بجد والله
يااااارب احرس شبابنا يارب احميهم يااااااااارب
ربنا ينصر الحق ويهدى الشباب ويهد الزعماء المفسدين

طبعا يا لميس احنا مش مع التخريب
محدش من الشباب دي كان شايل طوبة
هم اللي ولعوا في الدنيا دي كلها عشان يتهموا المتظاهرين
يعني كله تبلي ولو كان حد بيحاول يعمل اي حاجه تخرب كانوا بيقولوا سلمية سلمية
انما الناس اللي بتدافع دلوقتي وبتقول يا حرااااااام وحراااااام ومبارك كويس و معرفش ايه
دي كلها ناس اللي عايز مصلحته واللي عايز يعيش رايق و في داهيه الناس الغلبانه
احنا عايزين نوقف المهزلة دي و حقنا للدماء هو اللي يتخلى عن الكرسي بقى ويخلصنا ويمشي
احنا مش هنتنازل عن حق الشهدا دول مهما حصل

التوقيع

في زمن الايفون ، الفيس بوك ، التويتر ، الواتس آب ، البلاك بيري . .

أصبحت أصآبعنآ تتحدث أكثر من شفايفنا

يعني أتوقع لو إتقطع صباع الواحَد ضَاع مستقبله

صباعـك حصانك إن صُـنته صـَانَك وإن خُنته خَانَـك!!!

قديم منذ /02-03-2011, 09:26 PM   #17

™TopAshraf
Quiet Man

™TopAshraf غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 乂事doo$h事乂 مشاهدة المشاركة
بطل تشوف النيل للاخبار والقناه الاولى .. وبطل تسمع اخترناه .. هما مين دول اللى اختاروة .. هو كان اتعمل ريس بالانتخابات
حرية رأى ايه اللى بتتكلم عنها ... اومال حبس الصحفيين ده ايه .. والمعتقلات دى ايه .. ومقولة بلاش تتكلم فى السياسة دى ايه .. والغاء الاشراف القضائى من على الانتخابات ده ايه .. وأمن الدولة ده ايه .. والبلطجية اللى حطينهم فى الشارع دلوقتى ده ايه ..
هو انت حد بيفكرلك ولا انت اللى بتفكر لنفسك ..
انا مش محتاج اشوف النيل للاخبار او القناه الاولى ومفيش حد بيفكرلى طبعا

انا نزلت بنفسى وشفت تجاوزات كان معظمها من الشباب مع الاسف(ولو انت شفت تجاوزات من الامن فى المكان عندك فالموضوع بيختلف من مكان للتانى) دى حاجه

الشعب هو اللى اختار ان الريس ده يكمل فى حكمه بعد انتهاء الفتره الرئاسيه الاولى ايام ما كان الترشيح بيتم بالاستفتاء وليس بالانتخاب نظرا للى عمله من ظبط للامن والنظام

ولما الرئيس عدل فى الدستور عشان الترشيح يبقى بالانتخاب

اديك شفت وكلنا شفنا الناس اللى كانت منافسه للرئيس
اللى من شكلها لاتصلح تبقى رئيس جمهوريه (ده غير ضيق خبرتهم وعدم قدرتهم على تحمل المسئوليه)

وساعتها الرئيس كان يستحق انه يفوز بولايه رئاسيه تانيه

وبعدين مفيش حاجه اسمها متتكلمش فى السياسه مفيش حد قال الكلام ده

واى صحفى بيتم حبسه بيتحبس علشان ملتزمش بالحياديه (لان ده اساسى) ايا كان اتجاه الصحيفه

حرية الصحافه مش مفتوحه

وزى ما قلت قبل كده ما ينفعش نقرر ونفتى بأن النظام هو اللى وضع البلطجيه فى الشارع

لان فى عدة فئات مشتبه فيها داخليه وخارجيه

حتى لو الادله المنطقيه من وجهة نظرك بتؤول لكده

فمينفعش نقعد نتهم على الفاضى الا لما يتم التحقيق فى كده وتظهر الادله

قديم منذ /02-03-2011, 09:27 PM   #18

كاسترووو
Banned

كاسترووو غير متواجد حالياً

وبالمناسبة انا شفت بعينى ومعايا شهود كمان عشان محدش يفتى

قديم منذ /02-03-2011, 09:42 PM   #19

Doo$H
Power Seeder

Doo$H غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كاسترووو مشاهدة المشاركة
ف البداية تحية للشهداء اللى توفوا ف المظاهرات دى وبجد انا ارفع القبعة لكل شاب ف مصر
ومعاك يامحمد ف كلامك دة بس ليا تعليق مهما :
انا الحمد لله من يوم 25 وانا عامل تغطية على كل القنوات عربية ومصرية وغير عربية (cnn.bbc)
المظاهرات كانت لغايط يوم الاتنين ماشية تمام وكانوا شباب 25 لما الرئيس اعلن ليلة يوم الاتنين الدنيا انفضت وشباب 25 مشيوا اللى بقة منهم مش مصريين ناس محرضين وبالمناسبة انتوا شفتوا طبعا البنت بتاعة قناة المحور اللى كشفت كل حاجة من اول يوم التلات وبيعرضوها بالمستندات دلوقت على قناة المحور كلامك كلوا يامحمد منصب على اللى حصل يوم الجمعة يوم الاتنين محدش اتلمس منوا شعرة عشان اكون على حق والمفروض اللى حصل يوم الجمعة يتحاسبوا علية بس بعد يوم الاتنين ناس تانية غير الشباب ودلوقتى صدر قرار بايقاف احمد عز وتجميد الارصدة ف البنوك وبدأو يحققوا مع المرتشين بدأو فعلا يحققوا وعلى فكرة دلوقتى المذيعة (هناء سمرى) مستضيفة ناس من جوا الميدان نائب الرئيس اسمعوا قالوا اية ...بس بردوا هقول رحم الله الشهداء وادخلهم فسيح جناتة وربنا يهدى المصريين ويسترها معاهم مع المحافظة على شعار (كفاية فتنة ..كفاية تخريب ) .
على فكرة بس يعنى الخطاب اللى بتتكلم عليه ده كان التلات بالليل مش الاتنين .. ابقى ذاكر كويس
ثانيا .. دا مين دا اللى قالك ان بعد الخطاب الناس مشيت .. انا كنت بايت فى الميدان يومها ومعايا مليون بنى ادم ومحدش مشى .. وبعد ما قال كلامه .. كل الناس قلعت الجزمة ورفعتها .. مين مصدرك؟؟
وبالنسبة بقى للى طلعت دى وقالت اتدريت مع الموساد .. دى كل القنوات كدبت الخبر وقالوا ان دى صحفيه وزمايلها عرفوها من صوتها واظن ان كلنا عارفين مين اللى ممشى قناة المحور دى الفضائية المصرية التانية.. ثم دى واحده بتتكلم على التليفون .. ما تقول اللى هى عايزاه هى عشان قالت كلمتين تبقى بتقول قرآن .. ثم اظن انا قولت فى الموضوع ان اسرائيل هى المتضرر الاكبر من اللى بيحصل متقوليش بقى واحده اتدريت على ايد الموساد وهى اللى عامله شرارة الثورة ... دول كانوا 8 مليون يوم التلات فى مصر كلها
واذا كان بقى يوم التلات محدش اتلمس ... فالاربع الضهر على طول جم بالجمال والحصنه والاسلحه و 6 ماتوا و 2000 جريح .. فوقوا

قديم منذ /02-03-2011, 09:49 PM   #20

Doo$H
Power Seeder

Doo$H غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة topashrf مشاهدة المشاركة
انا مش محتاج اشوف النيل للاخبار او القناه الاولى ومفيش حد بيفكرلى طبعا

انا نزلت بنفسى وشفت تجاوزات كان معظمها من الشباب مع الاسف(ولو انت شفت تجاوزات من الامن فى المكان عندك فالموضوع بيختلف من مكان للتانى) دى حاجه

الشعب هو اللى اختار ان الريس ده يكمل فى حكمه بعد انتهاء الفتره الرئاسيه الاولى ايام ما كان الترشيح بيتم بالاستفتاء وليس بالانتخاب نظرا للى عمله من ظبط للامن والنظام

ولما الرئيس عدل فى الدستور عشان الترشيح يبقى بالانتخاب

اديك شفت وكلنا شفنا الناس اللى كانت منافسه للرئيس
اللى من شكلها لاتصلح تبقى رئيس جمهوريه (ده غير ضيق خبرتهم وعدم قدرتهم على تحمل المسئوليه)

وساعتها الرئيس كان يستحق انه يفوز بولايه رئاسيه تانيه

وبعدين مفيش حاجه اسمها متتكلمش فى السياسه مفيش حد قال الكلام ده

واى صحفى بيتم حبسه بيتحبس علشان ملتزمش بالحياديه (لان ده اساسى) ايا كان اتجاه الصحيفه

حرية الصحافه مش مفتوحه

وزى ما قلت قبل كده ما ينفعش نقرر ونفتى بأن النظام هو اللى وضع البلطجيه فى الشارع

لان فى عدة فئات مشتبه فيها داخليه وخارجيه

حتى لو الادله المنطقيه من وجهة نظرك بتؤول لكده

فمينفعش نقعد نتهم على الفاضى الا لما يتم التحقيق فى كده وتظهر الادله

مجبتش يعنى سيرة الغاء الاشراف القضائى على الانتخابات .. وايه الغرض من القرار ده .. اكيد يعنى مش بغرض نشر الديمقراطية ..
سيبك من كل الكلام ده وقولى .. خدت كام:d .. يارب بس يكون كتير .. مش 50 جنيه زى الناس العبيطه التانيين

موضوع مغلق